W poszukiwaniu zdrowej przekąski dla mojej córki, która lubi czasami zjeść słone paluszki czy popcorn, znalazłam rewelacyjny przepis na pieczoną ciecierzycę. Wcześniej nie wiedziałam o niej dosłownie NIC, ale wcale nie jest ona tak nudna i mdła na jaką wygląda. Najważniejsze aby dobrze ją przyprawić lub połączyć z odpowiedniki składnikami.

Pierwszy raz upiekłam ciecierzycę jako eksperyment, jak to wyjdzie i czy to w ogóle będzie do zjedzenia. Okazało się, że jest rewelacyjna!

Ciecierzyca inaczej cieciorka lub groch włoski, posiada wiele właściwości zdrowotnych. Zawiera dużo białka, zapobiega zaparciom, sprzyja odchudzaniu, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. W Egipcie jej nasiona traktowane są jako afrodyzjak. Podobno maja właściwości silnie pobudzające… Szczerze, nie zauważyłam tego. Idealna na wieczorny seans, do torebki na przekąskę podczas wyjścia, a nawet jako dodatek do sałatek. Moja córka bardzo ją lubi. Jest świetnym zamiennikiem paluszków lub chipsów. .

Przepis

  1. Połowę opakowania ciecierzycy (z torebki) czyli 200 g wrzucam do miski, zalewam zimną wodą i zostawiam na całą noc.
  2. Po 24 h wylewam wodę i zostawiam ciecierzycę na sitku aż pozbyć się wilgoci. Czasami też wyjmuje ją na ręcznik papierowy. Następnie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  3. Wysuszone kulki wkładam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 15 min.
  4. Po wyjęciu wystudzam, zajmuje to dokładnie chwilkę.
  5. Mieszam opieczoną cieciorkę z miksturą:
    1 łyżka oliwy z oliwek/ olej kokosowy, sól, pieprz, papryka, zioła.
  6. Tak przygotowaną ciecierzycę wstawiam do piekarnika jeszcze na ok. 25 min
przepis na pieczoną ciecierzycę

I gotowe!

Jeśli będzie krócej w piekarniku upiecze się ale będzie miękka, też taką robimy ale zdecydowanie wolimy te bardziej podpieczone i chrupiące.

Jeśli chodzi o przyprawy to wszystko zależy już tylko co lubicie.

Smacznego!